Van Movement On The Ground naar Because We Carry

28 juni 2016 - Zeist, Nederland

Lieve iedereen die dit leest,

Precies een week geleden zat ik met mijn handen in mijn haar: ik had niet genoeg centjes om naar Athene te kunnen reizen en daar de organisatie Movement On The Ground te kunnen helpen. Zij kozen mij voor hun nieuwe project:The Sunshine Tent in Athene. Ik zou daar gaan werken met kinderen die een vreselijke tocht achter de rug gehad hadden.. Een vreselijke gedachte maar wat was ik blij dat mij die kans gegeven werd! Mijn ouders hebben toen het geniale plan om kleine bijdragen te vragen aan vrienden en familie. De reacties die we hier op kregen waren overweldigend.. Dat gaf zo'n goed gevoel!

Echter hoorde ik op donderdag dat er in het kamp in Athene een enorm gevecht was uitgebroken. Er waren gewonden en het was heel heftig geweest. Hierdoor werd het hele schema omgegooid. Ik had mijn ticket al geboekt, dus ik zou hoe dan ook 01 juli in Athene landen. Eerst kwam het voorstel om mij voor een paar dagen in Lesvos neer te zetten bij The Giving Food Truck: de woorden zeggen het al. Eten uitdelen aan de mensen die daar aankomen. Dit was even omschakelen, dat is zo'n andere setting.. Desalniettemin was mijn plan geweest om mensen/kinderen te helpen die dat nodig hebben. Of dat nou links of rechts om is, maakt eigenlijk geen verschil.

Ondertussen was ik nog steeds niet te weten gekomen waar ik zou verblijven, hoe ik daar moest komen en wat ik kon verwachten. Na een dag lang niets gehoord te hebben kreeg ik vanochtend om 06:00u een mailtje van de contactpersoon van Movement On The Ground: ik was welkom bij de Nederlandse organisatie Because We Carry. Een fantastisch initiatief dat is opgezet door drie Nederlandse meiden. Zij zamelden duizenden draagzakken in voor de vaders en moeders op doortocht met een kleine. Op Lesvos delen zij deze uit naast warme maaltijden en andere kledingstukken. Ik ben heel blij dat ik me mag aansluiten bij hen, en dat ik op die manier iets kan betekenen :).
Nu had ik mijn vlucht natuurlijk naar Athene geboekt. Daarom moet ik nog iets meer dan 9 uur met de boot naar Mytilini. De boot vertrekt vanaf Piraeus om 09.00uur 's ochtends en om 18.40 kom ik aan op Lesvos. Voor de eerste nacht in Athene heb ik dus een hostel geboekt. Wat ik super spannend vind! Want ik spreek geen woord Grieks en ik heb nog nooit zo ver in m'n eentje gereisd!
Toch kijk ik ontzettend uit naar dit geweldige avontuur.. :) Het gevoel dat ik iets positiefs, iets moois en goeds kan bijdragen en meegeven aan de mensen en toestand daar is intens en bijzonder.

Tot zover het eerste beginnetje van een blog waarin ik hoop iedereen die geïnteresseerd is een beetje op de hoogte kan houden :).

Tot snel!
Liefs, Lenne

1. Leoniek:
    29 juni 2016
    Hoi Lenne, nou de kop is eraf zullen we maar zeggen. Heel spannend allemaal. Alvast een goede reis en heel veel succes. Wij kijken uit naar je verhalen.
  2. Sylvia Sars:
    29 juni 2016
    Spannend voor je lenne,

Ik vind het leuk om je avonturen en goede werk te volgen,
    Liefs,
    Sylvia, ook van de mannen hier
  3. André:
    30 juni 2016
    Hey Lenne,
    Succes meid, goeie reis en we gaan je belevenissen volgen!
  4. Marije:
    2 juli 2016
    Fiew, Len, dat is even schakelen! Fijn dat er relatief snel nog iets geregeld is. Vind je super dapper. Met jouw instelling kun je veel betekenen daar. Succes en liefs!