@ Lesvos

2 juli 2016 - Lesbos, Griekenland

Hallo! Een berichtje vanuit Lesvos:)

Vandaag de hele dag, van 09.00 tot 20.00, op de Ferry van Piraeus naar Mytilini gezeten. Prachtig uitzicht op de kleine eilandjes en de zee die blauwer dan blauw leek. Aangekomen op Mytilini de taxi genomen naar een restaurantje waar de staf iedere avond eet. De twee eigenaren hebben vanaf het begin van de vluchtelingenstroom soms wel duizenden maaltijden per dag gemaakt voor de mensen die aankwamen. Om een beetje wat terug te doen eet het team hier vast iedere avond. De mensen zijn heel gastvrij en drinken mag gewoon gepakt worden. Het is zo bizar om te zien dat op een paar uur vliegen van Nederland het leven zo anders is. Ten eerste is het hier overdag 43(!) graden, en komen hier mensen aan die hun thuis hebben moeten ontvluchten. Morgen ga ik het kamp waarschijnlijk bezoeken, en misschien al meedraaien. Omdat het ramadam is worden de shifts verdeeld en werk je tot 02u. De wekker gaat echter gewoon weer om 08u..:)

Ik kijk ontzettend uit naar de komende drie weken waarin ik keihard mag werken voor een super goed doel:). Nu lekker even lezen in een heel mooi boek: het meisje dat de hemel aanraakte van Luca Di Fulvio. Een liefdesgeschiedenis in het Venetië van de 16e eeuw. Een echte aanrader :).

Jammer van de regen in Nederland... !

Ik denk aan jullie, tot de volgende! X

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Samantha:
    2 juli 2016
    Oh Lenne, wat is het warm daar! Wat heerlijk dat je al veel van het land hebt mogen en kunnen zijn! Dat zal wel even genieten zijn geweest.

Lange dagen werken, maar je weet waar je het voor doet. Ik vind het echt goed van je!

Slaap lekker, je neerste nacht!

Xxx
  2. Sylvia Sars:
    3 juli 2016
    Hee Lenne,
    Misschien ben je nu al aan het werk!
    Mooi hoe je schrijft dat het leven al meteen zo anders is niet zo heel ver van huis.
    De gastvrijheid en openheid op die manier, dat missen we wel eens in Nederland vind ik.
    Hou je taai en tot de volgende!
    Sylvia
  3. Oma:
    3 juli 2016
    lieve schat bedankt voor je bericht wat zul je veel indrukken opdoen en daarmee beseffen dat wij het zo goed hebben ben trots op je denk vaak waar zul je nu mee bezig zijn .Watis de voertaal met de kinderen is er een tolk bij of is het spreken met handen en voeten
    [zo noem je dat ] Wat warm is het daar kun je er een beetje tegen ? heel veel liefs en een kus je Oma